يا جماعة هو حد مصدق ان امتحانات نص السنة هتبدا اهى
؟؟
حد متخيل ان التيرم الاول خلص
؟؟
شوفتو محدش مصدق خالص ازاى!!
انا كمان مش مستوعبة اللى بيحصل دة
كل يوم قبل ماانام اقنع نفسى انه خلاص الامتحانات على ال
ابواب
وحتما ولابد انى اتكفى على الكتب بقى اقرالى كلمتين ولا حاجة
بس مش مقتنعة خالص ان التيرم جرى بسرعه كدة واهو خلاص مروح
بقول فى نفسى ماهو لسة بدرى
على اساس انه منورنا يعنى مفيش لزوم يمشى بسرعة كدة
بس شكله زهق مننا ومصر يمشى
طيب فى الحالة دى لازم بقى الواحد يقوم بالواجب معاه باى حاجة قبل مايمشى
مش كفاية معملتلهوش اى حاجة طول المدة دى
ولا يقول علينا بخلا يعنى ..



..


ايام زمان

..
انا كنت بحب المذاكرة زمان
كنت ببقى فرحانة اوى بالدح
وان كل اللى فى البيت يقولولى ارحمى نفسك يابنتى شوية من الدح دة كله
قومى اعدى معانا شوية
وانا اقول ابداااااا
سيبونى اذاااااااااكر
لايمكن حد يبعدنى عن الموذاكرة حبيبتى
انتو عاوزين تضييعو موستقبلى
الامتحانت على الابواب "ونكون لسة فى اول التيرم اساسا"

واعيط لو ملحقتش اخلص مذاكرة سنتين قدام واحضر دارسين للتيرم الجاى
واللى كان بينطق كنت بيوريهم العين المحمرة..
.......


توداى


دلوقتى بقى بقعد على المكتب اتفرج عليه كدة وعلى جماله
القى نظرة على كمية الكتب والورق اللى فوقيه
وبعدين اقول ياترى ابدا بعلم نفس الحيوان الاول ولا تكنولوجيا التعليم
بيتهيئلى الافضل انى اذاكر جبر او جولوجيا واجل علم النفس لبعدين
وبعدين اكتشف انى مبدرسش الكلام د
ة والاقى كلام تانى خالص فى الورق
اتخد بقى واسيب المكتب واجرى كانى شوفت عفريت






.....

لابجد هو انا هبدا اذاكر امتى بقى
قصدى هتعرف على المناهج امتى
طول التيرم استعباط فى دلع على عيا
واخيرا اهو تخلف عقلى
كل ما اجى حمب مادة اقول دى مش مهم نبدا بواحدة تانية
وبعدين ارجع اقول لاء التالتة اهم واسيبنى من التانية
وهما اصلا سبع مواد
كل يوم العب عليهم حادى بادى
وفى الاخر بسمعهم سلام بودعك واقوم






13 التعليقات دى بتاعة البوست اللى تحت دة

  1. mohamed ghalia  

    بالتوفيق فى الإمتحنات إن شاء الله
    وأنا كمان عندى إمتحنات
    دعواتك
    فى حفظ الله

  2. حسن حنفى  

    زيييي


    بس انا امتحاناتي في شهر 6

    لسه كتير المشكله ان المتحان اما يقرب بحس ان السنه فعلا جرت

    وعلي فكره اول ما تبداي يومينكده مذاكره هتتعودي ومش هتفاضلي وتودعي تاني لاني كنت بعمل كده بس بدات اذاكر المواد اللي بحبها بس

    :d

    ربنا معاكي

  3. Maha Shahen  

    الله يقويكى يا رب
    وممكن لو فاضيه ابقى اجى العب معاكى هههههههههههههه
    بتقعدى تعملى حادى بادى
    الله يكرمك
    توكلى علي الله بس وركزى في الدراسه وربك كريم
    وبالنسبه للسنه فهى طبيعى بتجرى منغير ما نحس بيها وكأننا مش لاحقين نعمل فيها حاجه
    والله يكون في عونك علي الدراسه وحشو الدماغ بالتعليم بتعنا دا

  4. و القادم....أجمل  

    ربنا يوفقك يارب
    و يفتح نفسك على المذاكرة
    :)
    أحلى حاجة عندنا
    إن مكنش فيه ترم
    كله رزع آخر السنة
    :\

    ربنا يوفقك ياااااااااااااااااارب

  5. كيكى عوووووو  

    وطب وتعملى اية فى الى عندها امتحان بكرة ولسة مفتحتش الملزمة؟؟؟؟؟
    اكيييييييييييييييييد من المتوفقين انا بس مخدش فرصتى صح****
    حلوة اوى بتاعتك انا زمااااااان دى فكرتنى بمسرحية ريا وسكينة لمة عبد المدبولى كان بيشل الغسيل يو اقصد الميييييتين قعد يقول انا زماااااااان
    هههههههههههههههههههه
    عموما يا اختشى انا هقوم بقى
    لا مش علشان اذاكر لا اروح الحق المسلسل
    عووووووووووووووووووووووووووو

  6. كيكى عوووووو  

    عااااااااااااااااااااا
    انتى بتستهبلى انتى شيلتى حفظ التعليقات
    عااااااااااااااااااااااااا
    عااااااااااااااااااااااااا
    قولتلك الياهو مش عارفة انزله
    عاااااااااااااااا
    كنت هديكى ميلى الجديد على الهوت ميل
    عاااااااااااااااااااااااااا
    كنت عايزة ارغى معاكى قبل ما اروح اتفرج على المسلسل
    منك لل كلت دارع جوزها
    عوووووووووووووووووووووووو

  7. كيكى عوووووو  

    هقتلك؟
    هووووووووو

  8. كيكى عوووووو  

    ايوووووون دة تهديد
    ؟؟
    عوووووووووووووووو

  9. perlina  

    انا ازاى مش اخدت بالى من البوست ده
    ههههههههههههه مصيبه و الله
    بس بجد انتى كده طبيعيه لاننا كلنا بقينا كده ... يلا ربنا يستر و يعدى الايام دى على خير
    و ننجح يااااااااا رب بتقديرات محترمه

  10. آه وكفى  

    والله الواحد مامقتنع بتاتا يعني انا مثلا المتحان الصبح فكرك بذاكر .. اكيد لو بذاكر مكنتش هبئى فالبلوج عندك دلوقتي .. نلتقي بعد الفاصل
    :0)) المهبب

  11. *^*AL.7aAzZeEnN*^*  

    ربنا معاكي يارب

    و يارب تكون امتحانات ميسره عليا كلنا يارب

    تحياتي

    دمتي بكل خير و سعاده


    تيتو

  12. كيكى عوووووو  

    وحشتينى اوى**
    هتخلصى امتحانات امتى بقى
    انا معيش رصييييييييد
    عااااااا
    عووووووووووو

  13. oRiGiNaL HeArT  

    mohamed ghalia

    ان شاء الله بالتوفيق
    وربنا معاك
    ......................

    حسن حنفى

    كلامك مظبوط والله
    المذاكرة تعود
    علشان كدة متركنش بقى لحد شهر خمسة وتبدا
    يلا ابدا من دلوقتى وشد حيلك
    عاوزين مجموع يشرف البلوجرية
    ربنا معاك
    .............................

    nour shahen

    ربنا يكرمك
    والحمد لله بطلت لعب بس عشان الامتحانات خلصت
    عاغرفة لو لسة فى امتحانات انا كنت كملت لعب :))


    .................................
    القادم....أجمل

    ربنا يخليكى
    وبجد اجمل نظام نظام اخر السنة دة
    بيبقى اخر دلع
    :)

    نورتى المندونة

    ....................................
    كيكى يا حبيبتى انا مكنتش هقولك دة تهديد؟؟
    انا كنت هقولك دة سؤال؟؟
    ههههههههههههه
    وحشتينى والله :K:

    ..............................

    بيرلينتى

    متشوفيش وحش
    وبعدين انتى كنتى شايفاه على الطبيعة
    :)
    ..............................

    اه وكفى


    منور المدونة يا فندم
    وبعدين مش كله مذاكرة مذاكرة لازم ترفيه شوية
    بس مش شوية كتير :)

    .............................

    القلب المنكسر

    نورت المدونة
    وان شاء الله الامتحانات تبقى سهلة علينا كلنا

    .............................
    كيكى
    انا خلصتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت

Post a Comment

Subscribe to: Post Comments (Atom)