"النهاردة زى امبارح وهو بكرة..مفيش فرق" ..كتير اوى بسمعهم بيقولو كدة..بس انا مش شايفة كدة خالص..انا

دايما حاسة انى امبارح افضل ميت مرة من النهاردة.. واحسن مليون مرة من بكرة ..

طب ماهو امبارح الحلو دة هو النهاردة لما يجى بكرة .. يعنى النهاردة هيبقى امبارح بكرة ..

طب ليه مش شايفة ان النهاردة احسن من بكرة..ليه مش قادرة استغل النهاردة واعيشه..واعيش الحلو اللى فيه.. دايما

ببص على الفات..واندم على اللى ضاع منى امبارح..واحس ان الايام الجميلة هى اللى فاتت بس ..ومش هترجع تانى

..انا عارفة انى بضيع النهاردة فى التفكير فى امبارح..بس خلاص حاسة انى تايهة لدرجة مش هقدر اوصفها..تايهة

مع الايام اللى بتمر ..وانا واقفة مش بتحرك ..سايباها تمر من غير مادخل جواها واحس باللى بيحصل..بس زى ما

بندم انى ضيعت امبارح.. هندم بكرة انى ضيعت النهاردة..نفسى افوق من الاحساس دة..واخلى النهاردة حتى لو هو

اسوا يوم فى حياتى اخليه اجمل يوم ..اغير نظرتى شوية للحياة..

بس عقبال لما افوق هكون هندم على حاجات كتير ضاعت

هندم على النهاردة اللى ضاع فى الملل والاحباط ..

هندم على ميت امبارح مش واحد بس..((

المشكلة انى عارفة انى غلط

بس مش عارفة افوق بقى

14 التعليقات دى بتاعة البوست اللى تحت دة

  1. safa7_karmooz  

    ححلو المنطق فى التفكير ده

    بس حاولى مش تبقى واقفة بتفكرى كتير كده ..:)

  2. EMMY BABY  

    udانا شايفة ان تفكيرك ده ناتج انك حد رومانسى خايف دايما من بكرة

    ممكن تكونى مريتى بحاجات حلوة زمان انتى مفتقداها دلوقتى وده اللى مخليكى دايما تفكرى فى امبارح

    بس انا من رايى طالما انتى عايزة تتغيرى فاكيد هتتغيرى لان ده مش هيحصل الا فعلا لما يكون نابع منك

    حاولى تاخدى الحلو فى حياتك النهاردة وتحلمى بحاجات حلوة كتير تخليكى تنسى بكرة

    تحياتى

    ايمى اتش ار

  3. blue-wave  

    دا مش بس غلط
    دا انتحار
    انتى بتقتلى نفسك بالبطئ
    لازم تفوقى
    شوفى انتى عايزة تعملى ايه
    حطى لحياتك هدف وحاولى توصليله
    لكن لو سبتى نفسك كدا
    هاييجى عليكى يوم تبقى مش عايزة تعيش اصلا

  4. Cold air  

    انا معاك إن نسيان اللي فات مش هيكون بمجرد ضغطة زر لكن لا زم علي قد ما نقدر نحاول نبص للأمام و نخليه أحلي
    أما لو أنت فاكرة إن أحلي أيام هي أيام زمان اللي عدت و مش هتتكرر تاني فده نوع من اليأس اللي بتمني إنه يزول من أفكارك و أفكارنا جميعا

    تحياتي

  5. oRiGiNaL HeArT  

    safa7_karmoz
    هفكر فى كلامك هههههههه
    ماهو انا مش ورايا غير التفكيير :(
    منور المدونة :)

  6. oRiGiNaL HeArT  

    emmy baby
    ههههههههه
    انا حد رومانسى ؟(وش مش مصدق خالص)هههه
    لو قريتى البوست اللى فات هتتعرفى على مدى رومانسيتى ههههه
    هو فعلا انا شايفة انى حياتى قبل كدة كان فيها حاجات حلوة كتير ومفتقداها دلوقتى او بمعنى اصح انا اللى بفقدها بنفسى :(

  7. oRiGiNaL HeArT  

    blu-wave

    كلامك مظبوط والله انا فعلا حاسة انى بقتل نفسى
    بس والله كل لما احط لنفسى هدف الاقيه ضاع مع كتر التفكير اللى واكل دماغى
    وبالنسبة لليوم اللى مش هبقى عاوزة اعيش فيه شكله قرب اوى :(((
    شرفت المدونة الغريبة بتاعتى :))

  8. oRiGiNaL HeArT  

    cold air
    ممممم
    مجاش فى بالى قبل كدة بصراحة موضوع الياس دة بس دة احتمال كبير
    لان اللى بيعمل زى اكيد عنده حبة ياس من ان بكرة هيكون احلى
    بس انا حاسة انى مش ياسة زى مانا حاسة انى ندمانة
    مممممم
    هتقولى ازاى
    هقلك يعنى مثلا انا عندى 19 سنة يجى فى بالى بقى ان احلى سنين عمرى -اللى هى ستاشر وسبعتاشر على اساس ان بقى عندى تسعين سنة- راحت من غير ماعمل حاجة مفيدة او استغلها كويس
    والله انا عارفة انى تفكير غريب وغبى فى نفس الوقت
    بس برجع واقول لنفسى ان اللى عامل فيا كدة انى معنديش ارادة
    ممممممم
    انا كدة هرغى كتيير
    انا اسفة على وجع الدماغ اللى كتبته دة

    ونورت :>

  9. Anonymous  

    Everyone faces sth like this in his life, not only u ; but the best is who can resist this and dont make it as an obstacle or miss his own life .
    The life is beautiful, honey, and really u dont need someone talks to ur mind or advice u ;but u need who can feel u and can enter ur heart and ur mind together.
    Of course we had a good life in the past, but we can make better life today and the best life in the future.

  10. oRiGiNaL HeArT  

    la camiglia

    but u need who can feel u and can enter ur heart and ur mind together.

    mmmm
    u r right
    actually i think that i wanna meet this one
    may b he can change my life
    w
    Can consider this a sort of renewal
    but in general i think that i've 2 b more active ..i shouldn't still steady like rock..coz may b that person can't come :)
    tanx 4 ur comment

  11. جمعاوى  

    التخطيط اهم حاجة يا أختى

    حاولى تعملى خطة صغيرة كده

    و تنفذى اللى فيها

    صدقينى ح تحسى بالفرق

  12. oRiGiNaL HeArT  

    جمعاوى روش طحن
    انا فعلا مقتنعة ان لو خططت هتفرق معايا
    بس تقريبا انا فاشلة تماما فى اى تخطيط
    بحس انى بلغبط الدنيا عملى مع انى لو حطيت لنفسى خطة بحطة بصورة ممتازة:(

  13. زى الهوا  

    التغيير حلو جدا , عارفة انا مش هصيف السنادى للأسف
    وهاطق لأنى التغيير اللى بعمله فى اجازتى هوه انى بصيف بغباء وبغير حياتى نوهائى فى الاسبوع دا
    المهم تعملى ايه يابنت ياموحة تعملى ايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ واخيرا اهتديت لإنى لازم فى حياتى يبقى فيه تغيير
    وبالتالى قررت اروح اقعد فى شقة تاتا لما هيه تروح الساحل الشمال , وكمان الشقة برحة وشرحة ولا القصر ,

    من الاخر لابد من التغيير

  14. oRiGiNaL HeArT  

    زى الهوا
    والله التغيير فعلا بالنسبالنا زى الهوا
    لابد منه يعنى :)

Post a Comment

Subscribe to: Post Comments (Atom)