هييييييييييه هيييييييييييه
جالى تاج يا ولااااد.. 
- بزغرت وفرحانة تقولش جالى عريس!!-
هههههههههه


من ساعه ماعملت مدونة وانا عمالة اسمع كلمة تاج!!
كان نفسى اعرف ايه النظام بس كنت مكسوفة اسال
بس الحمد لله فهمت بقى اخيرا من كتر المتابعة
و اول ما فهمت ..لاقيت حســـــن حنفى باعتلى تااااج 

يعنى توجونى وانا لسة نونو فى عالم التدوين


نجرب عملى بقى اللى فهمته
>
>
>


بسم الله الرحمن الرحيم
أعطيتك ثلاث وردات .. من هم الثلاث أشخاص اللى هتهديهم الورد اللى معاك ؟؟

اكيد اول وردة لماما ربنا يخليهالى ...الوردة التانية لصحابى اللى بحبهم كلهم..

.الوردة التالتة هديها لابن الحلال.. !



لو أعطيتك ورقة بيها 3 سطور فقط و قلت لك أكتب فيهم اللى أنت عايزه هتكتب إيه ؟؟


اول سطر هكتب: اللهم يا مقلب القلوب والابصار ثبت قلبى على دينك
تانى سطر هكتب: يامصر هتفوقى امتى من اللى انتى فيه
تالت سطر هكتب:رب لذة اوجبت حسرة وزلة اعقبت ذلة ومعصية سلبت نعمة وضحكة جرت بكاء




ما هو هدفك فى الحياة ؟

مممممممممم
صعب اوى انى اقول هدفى فى الحياة لانى عندى اهداف كتيييييييير بس مبحققش اى حاجة
فى من اهدافى وقتها راح.. وفى لسة مجاش وقته
بس حاسة ان النتيجة واحدة مبحققش حاجة فى الاخر
دة بالنسبة للدنيا.. لكن بحاول على قد ما اقدر انى احقق هدف اى انسان مسلم وهو رضى ربنا عنه
اللهم ارضى عنى



إن شاء الله بكرة هيكون أحسن من النهاردة "هل تصدق هذه المقولة ولماذا؟؟

ممممم
ممكن!!
  ان شاء الله لكن مش متاكدة



أجمل مقولة سمعتها فى حياتك ؟؟


مافيش اجمل من كلمة لا اله الا الله
وفى مقولات كتير بتعجبنى زى: استمتع بالنظر الى الصباح عند طلوعه فان له جمالا وجلالا واشراقا يفتح لك الامل والتفاؤل
ودة حقيقى فعلا انا لما ببص للسما والنهار بيطلع واشوف الشروق بحس براحة غريبة وببقى متفاءلة جدا



من المغنى اللى بتحبه أوى ؟؟
مش بحب حد معين


و إيه أحلى أغنية بتحبها ؟؟
فى اغانى كتير بحب اسمعها.. اكتر اغنية بحب اسمعها اغنية عصفور لعايدة الايوبى


غزة " تمثل لك إيه فى حياتك ؟؟

انا حاسة ان غزة.. جرح جوايا ة وبيألمنى بشدة و مش قادرة اداويه ولا اعمله اى حاجة


أعطى لإنتمائك لوطنك درجة من مائة ؟؟

انتماء.. يعنى ايه انتماء لو يعنى حب البلد دى فاناهدى لنفسى درجة 100% بس بيتهيئلى ان الانتماء مش ان كل واحد يقول انا بحب البلد دىوبعشق ترابها طب ياللى بتحب البلد اوى كدة ودايب فى هواها عملتلها ايه مانت زيك زى غيرك بدل متقول كفاية بقى وتبدا تصلح بترمى الزبالة فى الشارع وتقول هى جت عليا وبتدفع رشوة لو عاوز تمشى مصلحة وتقول مش هتفرق و..و.. الخ عشان كدة انا ممكن ادى لنفسى درجة بالسالب


لو تزوجت و أنجبت بنتين و ولدين أى الأسماء تختار لهم
ولدين : فارس و حمزة
بنتين: بنتين بس يعنى؟؟ انا بحب اسم مريم واريج وايثار وصفية




عمرك غشيت في امتحان وانت صغير؟؟
وانا صغيرة لااااااا عمرى ماغشيت بس لما كبرت اتعلمت الفساد
فى الثانوية العامة بعيد عن السامعين كنت بغش قوانين الرياضة من البنت اللى قدامى وكانت بتقلهالى غلط بس انا كنت بفتكرها واصححها

هههههههههه



لو أتعرض عليك رشوة كبيرة و انت فى زنقة مالية هتعمل إيه؟؟
ممممممم
هعرض غلى ضميرى النص عشان يرضى 
ههههههههههه
اكيد طبعا هرفهضها :)




قول 3 صفات ب 3 كلمات بس توصف بيهم شخصيتك؟

عصبية
متناقضة
جدعة



صفة عايزها في شريك حياتك؟
صفة واحدة بسسسسسسس طيب قول مية ولا الف
 

ممممممم 
يكون ملتزم بجد مش اى كلام يعنى ومفيش مانع يكون حنين ورومانسى وذكى وحازم ووسيم ووووو بس كدة 



ايه المجال اللى غير دراستك وشايف نفسك فيه قوي؟؟
كنت احب اكون صحفية بس بحب مجال دراستى اكتر





بتحب السفر ؟؟

اة طبعا بحب السفر.. لغاية اخر الشارع كدة
اصل انا تحركاتى فظيعة!! لو رحت لغاية التليفون عشان ارد عليه تبقى رحلة فلو وصلت لاخر شارعنا ابقى سافرت واتغربت هههههههه بس عامتن بحب اسافر اسكندرية اصيف هناك بس ياريت طايلين

طب دلوقتى حالا ايه المكان اللى نفسك تكون فيه ؟
حالا؟؟حالا حالا يعنى نفسى اكون فى السرير والله بقالى يومين منمتش ومش شايفة ادامى!


تمرر التاج ده لمين ؟؟


Egyptian Perle

قطع السكر احيانا لا تحلى

طرطشة افكار

I'm your mind




69 التعليقات دى بتاعة البوست اللى تحت دة

  1. EMMY BABY  

    مبرووووووووووك التاج

    بس انا كمان توجتك من زمان

    فين اجابات التاج بتاعتى اهى اهى اهى


    اجابتك حلوة

    تحياتى

  2. مواطن مصرى نايم  

    زمان اول ما بدأت التدوين من سنة يعنى
    الا حاجات بسيطة
    كان نفسى يجى لى تاج
    كنت ببقى حموت و الاقى اسمى فى بلوج حد انه مرر لى تاج
    بس بعد كده كرهت نفسى
    من كتر ما التاجات بقت بتيجى لى
    ــــــــــــــــــــــ
    مبروك عالتاج
    قريب حتكرهى تشوفى تاج حتى
    هههههههههههههههه
    اجابتك جميلة
    يا غشاشة قوانين الرياضة
    ههههههههههههههه
    تحياتى

    اسلام

  3. حسن حنفى  

    للاسف مش لحقت اول تعليق بس التالت مش وحش اروح اقرا التاج بقي

  4. حسن حنفى  

    اجابات ممتازه

    ربنا يبارك في حضرتك

    ويارب يتحقق كل اللي نفسك فيه

    انا كمان التاج ده جالي وانا نونو في التدوين

    لاني لسه بادئ من اسبوعين تلاته كده

    :d

    بالنسبه للعصبيه انا مش فيه حد عصبي

    اكتر مني وده كاتبه في اجابه التاج

    ههههههههه

    بس ان شاء الله اتخلص منها لانها بتسبب ليا مشاكل كتيييييير

    شكرا لاجابتك علي التاااااااااج

    ملحوظه : احم انا حسن حنفي مش محمد حنفي غلطه مطبعيه يعني

    ههههه

    تحياتي

  5. Unknown  

    bellissimo

  6. zOzO  

    جالك تاج
    واتسريحتي
    ههههههههههههههههه
    ع فكره التاجات دي صعبه
    لاني عن نفسي مش بعرف اتكلم عن نفسي



    بس سيبك اجابات ميه ميه
    بجد
    انا زيك تقريبا
    ف حاجات زيك كتير


    الف مليووووووووون مبروك
    ع النتيجه
    احنا برده عندنا اللي قاعدين ع الرصيف طول النهار يجيبوا تقدير
    واللي طالع روحهم يعدوا يا دوب
    ربنا معانا


    معلشي هي متاخره شويه
    عندي دي المره دي
    تحياتي

  7. Princesa ... WHiSPeR  

    طب انا ذنبي ايه انتي الناس بتعذبك تطلعيه فوق دماغي هههههههههه

    طيب ياختي هاخده بس كمان كام يوم كده علشان مش رايقه اطلع اللى فى جعبتي

    بس المشكله ان اجاباته هيكون منها كتير زى اللى عندك

    امرنا لله

  8. WhItE HeArT  

    ايه المدونه الغريبة دي


    احم احم


    اقعد نص ساعه ادور العليقات فين وبعدين الاقي كل بوست التعليق فوقيه مش تحتيه


    لا بجد سبيشيال


    وبالنسبه للتاج اجابات طبعا مميزة ومادام عجبتك فكرة التاج وموصلكيش ان احنا بنعتبره تدبيسه وبنديه لبعض نوع من المقالب ف انا عندي تاج هكتبه جديد تدبيسه هدبسهالك بأه


    هههههههههههههههههه


    سعدت باكتشاف مدونتك ومرحبا بيكي في عالم التدوين

    تحياتي

  9. M.a.r.y.o.o.o.m  

    مدونتك عاوزة قاعده هاخلص بس الكام حاجه وااقعد بقي مع نفسي

  10. perlina  

    طيب انا اكتب ايه ف التاج ده :D:D

    و بعدين كنتى سبتينى انا اللى اديه لـ وسبر:D

  11. موناليزا  

    ربنا يحقق لك كل ماتتمنى

  12. oRiGiNaL HeArT  

    emmy baby

    الله يبارك فيكى :)
    عقبال عندك قريب ان شاء الله
    وشكرا على التدبيسة التاانية :(

  13. Princesa ... WHiSPeR  

    بيرلينا المفتريه

  14. oRiGiNaL HeArT  

    مواطن مصرى نايم

    شكل كلامك مظبوط دة من اول تعليق على التاج الاول فى تاريخ مدونتى بتدبس فى تج تانى
    ولسة لما نشوووف :)

  15. oRiGiNaL HeArT  

    حسن حنفى
    مش لازم اول تعليق كفاية انك سبب البوست :)
    منورنى دايما

  16. oRiGiNaL HeArT  

    medus

    grazie e piacere :)

  17. oRiGiNaL HeArT  

    zozo

    اههاهاها جااااالى تاج ومعاه جالى برد والله
    يلا ربنا يستر من اللى جاااى
    ومرسى لكلامك الحلو
    :) منورانى بجد

  18. oRiGiNaL HeArT  

    ويسبر

    يابنتى اومال ادبس مين انتى مننا وعلينا يعنى مشش عاوزين نتقل على الغريب
    يلا جاوبى وورينى الابداع هههههه

  19. oRiGiNaL HeArT  

    white heart

    ههههههههههههههه
    اى خدعة
    التعليقات فعلا حيرت كل الناس
    دايما الاقى الناس بتعلق على المواضيع اللى فاتت وسايبة المواضيع الجديد
    عشان كدة قلت اعمل اعلان بقى عن مكان التعليقاات
    ههههههههههههه
    نورتى المدونة وانا اسعد بزيارتك :)

  20. oRiGiNaL HeArT  

    maryoom
    يلا خلصى اللى وراكى وانا مستنياكى :)
    ويارب المدونة تعجبك :)

  21. oRiGiNaL HeArT  

    perlina
    اكتبى ما يمليه عليكى ضميرك
    هههههههههه
    وبالنسبة لويسبر
    ملحوقة ان شاء الله التاج الجاى هدبسك وسيبك تتدبسيها :)

  22. oRiGiNaL HeArT  

    موناليزا
    ربنا يكرمك يارب
    وجزاكى الله خيرا على الدعاء :)
    منورة :)

  23. RaRa  

    اجابتك جميلة وصريحة
    واسعدنى معرفتى بمدونتك الجميلة
    وان شاء الله زيارتى هتتكرر دايما

  24. مدحت محمد  

    مبروك اول تاج

    ثانيا

    ربنا يارب يحققلك كل احلامك

    وتجيبى فارس وحمزة

    ومريم وصفية

  25. صباح الصباح  

    دمك شربات

  26. حنين..  

    نونه.......... بتحبى عصفور طل من الشباك وقالى يا نونووووووووووووووو, وانا كنت بسمعها كتير زمان, بس بطلت اسمع اغانى, كنت بحسب نفسى بسمع عايده لوحدى فى الدنيا,
    المهم انك سكره وجميله اوى فى اجاباتك, ويارب يرزققك با ابن الحلال, وعلى فكره انتى مش غشيتى قوانين الرياضه بس.
    انتى غشيتى اسم اختى كمان( اريج) ههههههه
    الا صحيح... هو انا مش بقالى كتير برده فى عالم التدوين وبتجيلى تاجات.
    بس هو اى تاج يجى لازم ارد عليه ههههههههه
    دمتى سالمه

  27. Mahmoud البطراوى  

    اجاباتك جميله
    وخصوصا السفر لاول الشارع
    بجد كان الله فى عونك
    وده بيكون باتوبيس واشتارك وكده ولا ايه؟؟
    :)

  28. فزلوكة  

    أحلى حاجة فى إجاباتك
    خفة دمها

    بس والله بتتعبى,يعنى بتروحى لأخر الشارع لوحدك
    الله يكون فى عونك

    إجاباتك جميلة قربتنا منك أكتر
    بالتوفيق إن شاء الله

  29. M.a.r.y.o.o.o.m  

    يارب يارب يارب يحققلك كل اللي انتي بتتمني تعمليه في حياتك وع فكرة مش انتي لوحدك اللي حسه بكده انا كتير بحس اني مش عارفه اعمل اي حاجه ربنا معانا ان شاء الله سلام يا قمر

  30. RASHA  

    اجابتك حلوة وصريحة ودمك خفيف موت

  31. oRiGiNaL HeArT  

    rara
    ميرسى ليكى
    انا اللى اسعدنى مرورك
    ويارب يدوم التواصل :)

  32. oRiGiNaL HeArT  

    مدحت محمد
    الله يبارك فيك:p
    ويستجيب منك :p

  33. oRiGiNaL HeArT  

    صبح الصباح
    شكرا :p

  34. oRiGiNaL HeArT  

    حنين
    منورة المدونة :)
    ميرسى للكلام الجميل دة
    انتى اللى عثل :p

  35. oRiGiNaL HeArT  

    بطوط حبوب
    شوفت النميز بردو:p
    وبالنسبة للمواصلة
    انا بستخدم التوك توك :p

  36. oRiGiNaL HeArT  

    فزلوكة
    نورتى المدونة واسعدنى مرورك بجد :)
    وشوفتى بقى التعب اللى بتعبه فى حياتى
    بتبهدل بقى واروح لاااااااااخر الشارع :)

  37. oRiGiNaL HeArT  

    maryoom
    ماهو دة اللى مخلى البلد بالشكل دة
    كلنا مش عارفين نحقق حاجة او بمعنى ادق مش راضيين
    ربنا يوفقنا ان شاء الله
    منورة :)

  38. oRiGiNaL HeArT  

    shasha
    ميرسى يا جميل :)

  39. Cold air  

    إجاباتك جميلة اوي وبجد لذيذة و غريبة إن ده يكون التاج الول و انتي عاملة نفسك مش عارفة حاجة دا انت طلعت شاطرة اهه و بجد إجاباتك بتدل علي نضج شخصيتك
    مع تحياتي

  40. في حب مصر  

    إجابات فعلا جميلة جدا خاصة الثلاث سطور اللي انتي تخيلتي تكتبيهم

    ربنا يوفقك وتحققي 99% من احلامك يا رب

    تقبلي مروري

  41. كيكى عوووووو  

    عوووووووووووووووووووووووو انا جيت اتخدتى
    ..............................
    ياواد يا خطر انت يا واد
    الاجابات الحلوة دى
    بس
    بنتين بس
    ؟
    يعنى عايزة كام ارطة
    هههههههههههههههههههههههه
    هو احنا لقينا ناكل اصلا
    ههههههههههههههههههههه
    حلو ايثار دة
    عاجبنى
    كنتى بتغشى رياضة بس
    يا فشلة مفيش انجليزى جغرافيا عربى
    لا فاشلة فاشلة
    ههههههههههههههههههههههههه
    ربنا يا حبيبتى يححقلك احلامك بجد
    ويوفقك
    هتوحشينى بجد كتيرررررررررررررر
    ومدنتك اد ايييييييييية
    والله بستريح فيها...
    يعنى راحة كدة وكمان فى ظروف عائلية وانا لازم ابقى جانبهم
    بجد هتوحشينى يا حبيبتى
    امواااااااااااااااااااةة
    بوسة يعنى
    وش بيغمز ليكى
    باااااااااااااى
    يا عسل مش تنسى كيكى بقى
    عوووووووووووووووووووووو

  42. oRiGiNaL HeArT  

    cold air
    تعليقك اسعدنى جدا والله
    بجد ميرسى لذوقك :)
    وفين الشطارة دى بس مانا خيبة اهو :s
    منور بجد :)

  43. oRiGiNaL HeArT  

    فى حب مصر
    بنا يكرمك :)
    ومرورك اسعدنى :)
    بس قولى ليه 99% :p

  44. oRiGiNaL HeArT  

    كيكىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىى
    رايحة فين (دموع تقطع القلب )
    خليكى اعدة وانا هطلبلك زى ماقلتلك عصير مانجة وشجرة وواحد يعزف كمانجة
    عشان تهدى اعصابك
    سايبانا ورايحة فيييييييين
    ..........................
    شوفتى بقى انا كنت شاطرة ازاى بغش رياضة بس والجغرافيا والانجليزى كنت ببرشمهم
    هههههههههههههههههههه
    ......................................
    انا كنت مستنية تعليقك على فكرة :)
    ربنا معاكى فى الظروف اللى بتمرى بيها وان شاء الله خير
    ربنا يكرمك ياحبيبتى يارب

  45. Princesa ... WHiSPeR  

    تعالي ياختي شوفيه

  46. M.a.r.y.o.o.o.m  

    بصي بقي عشان تعرفي اني مش عاوزة احرمك من حاجه انا اديتك تاج تاني روحي خوديه :)
    تحياتي يا قمر

  47. زى الهوا  

    ياستى مبروك عليكى العريس

    قصدى التاج ههههههههههه


    بس يبك انتى اجاباتك جامدة موت , وكنت هاعلق على حاجة بعينها , بس عوقبال لما دورت على مكان التعليقات كنت نسيت انا عايزة اقول ايه :(

  48. oRiGiNaL HeArT  

    ويسبر

    انا جااااااى :)

  49. oRiGiNaL HeArT  

    maryooom
    ياشيخة !
    تعبتى نفسك ليه بس؟
    كان كفاية اتنين كيلو برتقان :(

  50. oRiGiNaL HeArT  

    زى الهوا

    ههههههههههههه
    طيب ما تسمعينا زغروتة :)
    وافتكرى منتى عاوزة تقولى ايه !

  51. طوبه فضه وطوبه دهب  

    هههههههههههههههههههههههههههههههه بجد دمك شربات ايه الاجابات الجميله دى

  52. بنت الاسلام  

    مبروووووووك علي التاج ياجميل وطالما بتحبيهم قوي كده نبعتهملك علطوووووول

    اجاباتك جميلة جداا وخصوصا اجابتك عليي نسبة انتماءك لمصر رائعة بجد

    نورتي عالم التدوين وياريت تعتبرينا كلنا اخواتك

    تحياتي

  53. الملاك  

    أختى الكريمة الف مبروك على التاج ويارب دايما يجيلك علشان تحرمى تتمنيه
    طب تعرفى انا لسه زيك جديده فى التدوين وجالى تاجين بس لحد دلوقتى معتديش الجراءة انى اتكلم عن نفسى ههههههههههههه
    بس احب احييكى فعلا على شخصيتك الجميله الرقيقه القريبه من الله التى ظهرت من خلال إجاباتك
    ربنا يزيدك ويكرمك ويحقق لكى كل ما تتمنى
    أتمنى أختى ان تقبلينى زائرة دائمه واخت لكى فى الله
    مع ارق تحياتى
    ودمتى برعاية الله

  54. دعوة للأمل  

    اجاباتك جميلة و مميزة و الف مبروك على التاج و الف تحية لكى

  55. نونو  

    اجابات جميلة جدااااااااااااااا
    تستهلية ربنا معاكى
    انتى كدة لازم تعزمينا بقى
    تاااااج ونجاح
    اتصرفى اعملى جمعية واعزمينا

  56. oRiGiNaL HeArT  

    جفت الدموع

    ربنا يخليكى :)
    نورتينى واتمنى تنورينى دايما :)

  57. oRiGiNaL HeArT  

    بنت الاسلام
    نورتينى وبجد شرف ليا زيارتك ويارب يدوم بينا التواصل :)

  58. oRiGiNaL HeArT  

    الملاك
    انا بردو معنديش جراءة خالص انى اتكلم عن نفسى
    بس صدقينى المدونة اديتنى الفرصة دى
    جربى وهتلاقى الوضوع اسهل بكتير
    ربنا يوفقثك يا حبيبتى :)

  59. oRiGiNaL HeArT  

    دعوة للامل
    شكرا ليكى وكويس انى اجباتى عجبتك:)
    نورتيى ويارب تنورينى دايما :)

  60. oRiGiNaL HeArT  

    نونو
    لالا مش محتاجة جمعية ولا حاجة
    انتى تعالى نورينى بس وانا هظبطك مهلبية والله :p

  61. مواطن مصرى نايم  

    لا بجد لازم تفتحى التعليقات على البوست الجديد
    لانى مبقوق من الحب
    بليز افتحيه دا انا حقولك كلام موز
    موز
    موز

  62. Desert cat  

    هو بما ان دى تعليقات البوست اللى تحت
    فانا هكتب لك فيها تعليق البوست اللى فوق
    بصى فى فرق بين حب عمو بتاع العيش
    وفرق من الحب اللى القلب بيدق لمجرد انه حس بقدوم الحبيب او حتى سمع صوته
    تحياتى

  63. WhItE HeArT  

    أنا عايز اعلق على البوست اللي فوق افتحي التعليقات


    ده انا بتوه في المدونه دي


    سلام

  64. Maha Shahen  

    هو اخر الشارع سفر ياعزيزتى
    ههههههههههههههه
    الله يكون في عونك
    فكرتينى بنفسى اصلى بخاف اتوه بس للأسف بحب السفر
    لكن مش لأخر الشارع
    يارب يجيلك جرأه كدا وتلفى العالم كله
    روحك جميله واجاباتك اجمل
    تحياتى ليكى

  65. Unknown  
    This comment has been removed by the author.
  66. oRiGiNaL HeArT  

    مواطن مصرى نايم
    التعليقات اتفتحت من زمان
    ولا شوفنا لا موز ولا عنب :p
    منتظرة تعليقك اللى بطعم الفواكه :))

  67. oRiGiNaL HeArT  

    desert cat

    اكيد انتى عندك حق فى كلامك بس انا كان قصدى انى قفلت على كل الحب سواء لعمو بتاع السوبر ماركت او لاى شخص تانى
    نورتى الندونة :)

  68. oRiGiNaL HeArT  

    white heart

    شكلى هغير التيمبليت دة قريب
    انا حاسة انى تعبتكو معايا اوى
    معلش بقى استحملو شوية كدة
    والتعليقات اتفتحت يافندم :)

  69. oRiGiNaL HeArT  

    nour shahen
    انتى نورتى كل المواضيع وبجد انا حاسة انى غلبتك معايا
    معلش بقى حقك عليا :)

Post a Comment

Subscribe to: Post Comments (Atom)