هاهاها هاها هااا
-ضحكة مالية مركزها كدة-
بما انى فاكرة ان التاج دة حاجة كويسة وبتدى برستيج للمدونة والمدون فانا بقى
مالية مركزى اهو

مين قدى عندى تلت تاجات مرة واحدة
وقبلهم علطول كان عندى تاج وكان عندى برد وحالتى حالة
اقول ايييييه
مفيش فى قلوبكم رحمة


اظاهر الناس كان عندها حق لما قالولى بلاش تفرحى اوى بموضوع التيجان دة

ملحقتش اخلص الواجب اللى فات الاقينى فى اول تعليق عليه اتدبست فى واحد جديد
وتتوالى التدبيسات
يلا استعنت ع الشقا بالله

......
ا
ول تاج من التلاتة تاج من
emmy baby

ربنا يقدرنى واردلها الجميل


< < < التاج اللى فات حاساه كان سهل شوية دة بقا شكله مصيبة ربنا يستر واعرف اجاوب صح يلا السؤال الاول سين سؤال
............

من الذى دبسك فى هذا الواجب ؟

جيم جواب

العزيزة emmy baby


السؤال التانى
............

اذكر القوانين المتعلقة بالواجب ؟

اكيد انى ادعيلها كل يوم قبل الاكل وبعده
ومر
تين بعد النوم


التااالت

..........

اذكر ستة اسرار قد لا يكتشفها من يقابللك للمرة الاولى ؟

ممممممم
كتتير
لان الناس بتق
ول عليا غامضة
نقول بقا

1-حساسة :مستحيييل اللى يشوفنى لاول مرة يعرف عنى كدة مش عارفة ليه يعنى بس لو بقى فى بينا معرفة جامدة يقولولى مكانش باين عليكى خالص موضوع الحساسة دى
انا بقول يمكن عشان انا فى اول مرة كدة ببقى جد وبتكلم بصرامة شوية
هههههههه -حلوة اوى صرامة دى-



2-ذكية:او بمعنى ادق شاطرة فى الدراسة طول عمرى الناس تحسبنى غبية وبليدة ولما اجيب مجموع حلو يتفاجئو اوى
لما كنت اروح اخد درس فى الثانوية العامة المستر اول ما يشوف وشى يقولى وانتى بقى عاملة ايه ؟؟
شاطرة يعنى ولا هتطلعى عنينا اقولو الحمد لله الاقيه يقولى باين
وبعد كدة ما
ما تسال عنى يقولها ادعيلها
مالك ياعم انت شايفنى غبيه ليه كدة

كانو بينرفزونى

وصحابى فى سنة تانية قالولى عاوزة تدخلى كلية ايه فقلت يا اعلام او السن منهم اللى
ضحك ومنهم اللى قال
ى انتىىىىى بسخرية كدة
ولما اتقابلنا فى تالتة بقى وطلعت الاولى على المدرسة احترمونى بقى اخر احترام
وكانو بيقولو عليا سوسة ال يعنى مش مبينة انى شاطرة بس والله مش قصدى حاجة
حتى اهلى والله اتفاجئو لما جبت مجموع حلو فى الثانوية العامة
مش عارفة!! مع انى بمشى طبيعى يعنى ومش بهرش فى راسى كتيير


3-جدعه:والله الموضوع دة بيدايقنى الناس بيقولولى ان فى الاول كدة بيبان عليا انى
ندلة او مش جدعه يعنى
بس بعد كدة بيتفاجئوووووووووووووووووو
اصلى جدعه جدعنه موردتش على حد
ههههههههههههههههههه


4-حزينة:انا عارفة ان الحزن دة حالة بس انا حاس
ة انه مع مرور الوقت اتحول عندى
لصفة ومش اى حد يكتشفها لانى ببان فى منتهى المرح والزقططة مع الناس ومببينش حزنى لاى حد-


5- فى ناس كتير اول لما تشوفنى تقول عليا دمى تقيل واتمة كدة وماليش فى الهزار
ياعينى ميعرفوش حاجة
بس مش بهزر م
ع اى حد من اول مرة كدة


6-كتيير بردو بيفتكرونى مغرورة او متكبرة وبيقولو عليا طالعه فيها مع انى والله
اجتماعيه اوى وبكلم كل الناس عادى بس يمكن عشان احيانا كتير بيبقى ليا حدود فى
التعامل مع الناس ومش بكلم اى حد معرفهوش ولو كلمته بيبقى بتحفظ
شويتين
يعنى مثلا لو ماشية مع صاحبتى وهى قابلت صحابها واعدو يتكلمو انا ممكن منطقش
خالص واقف اتفرج
بكسف ادخل فى الكلام




الرااااااااااااااااااااااااااابع

....................

اذكر 16 صفة عن نفسك؟

احب اسال سؤال سهل اوى
ميييييييييييييييين اللى حط السؤال دة
نفسى اعرف جيه على نفسه كدة ليه
وبيقول السؤال بكل بساطة وجرا
ءة ووضوح ال يعنى مش همه
طيب ياسيدى هنجاوب
بس
م الاول كدة نتفق على حاجة
اللى هى انى شخصية متناقضة جدا يعنى ممكن تلاقو فيا الصفة وعكسها
محدش يستغرب من حاجة دة الطبيعى بتاعى
ومعنى كدة اننا ممكن نقسم الستاشر صفة على اتنين واقول تمانية وانتو هاتو عكس
التمانية يبقى عندكو ستاشر
شوفتو النصاحة



1- صفة المدونين الاولى: اصلى كل لما اقرا تاج وفيه صفات اول صفة الاقيها مكتوية انا عصبى جداا...
اسم الله عليا بقى عصبية جداا
اااااااااااااااااا

ماما بتقولى دايما اهو انتى بقى اللى قالو عليه بيتخانق مع دبان وشه
دة مش عشان انا بتخانق مع حد بس لو فى دبانة وقفت على وشى بيبقى يوم اخبر بتعصب جدااااااااا
يعنى من اقل حاجة تلاقينى اتعصبت


2-عنيدة جدا يعنى مش سهل انى اقبل باى حاجة واحييانا تلاقى مخى مخ عيال واعند على حاجات تافهة
وفى نفس الوقت انا مطيعه جدااا
سبحان الله
بس والله فعلا ماما واخواتى بيقولو عليا مطيعة
يعنى لو ماما طلبت حاجة بنفذها او لو حد من اخواتى قالى حاجة مش بعاند يعنى لو
طلبو طلب او لو اتناقشنا فى موضوع تلاقينى مش بشد قصادهم ولو ليهم ملاحيظ -حلوة ملاحيظ- على هدومى او مواضيع تخصنى بردو مش بتخانق ولا بعند ممم وفى حاجا
ت كتير يعنى ببقى مطيعة



3-كسولة:يابنتى اصحى بقالك تلت ايام نايمة
سيبين
ى ياماما نفسى اناااااام
يابنتى انتى لسة صاحية بقالك نص ساعه لحقتى يكبس عليكى النوم
يا ماما سيبينى بقى
نامى ان شالله تنامى العمر كله مش هصحيكى تانى تعبتى قلبى

اسطوانة كل يوم
معرفش بنام كل يوم اكتر من 18 ساعه
وال6 الفاضلين مبعملش حاجة تذكر
الكسل مسيطر عليا جدا
هتقولو
دة بس عشان الاجازة
لا بردو فى الدراسة بروح الكلية بالعافية وارجع انام واصحى اكل وارجع انام تانى ومش
بذاكر غير اخر شهر والتيرم اللى فات دة ذاكرت فى الساعات الاخيرة قبل كل امتحان
ربنا يلطف بيا بقى فى السنين الجايه



4-كتومة:يعنى سرك فى بيييييير بير غويط يعنى مالهوش قرار مش سهل ان حد يقولى
سر واقوله لحد دة مستحيل
اصلا
عشان كدة تلاقى كل الناس عمالة تقولى اسرارها لغاية ما هفرقع من كل الاسرار اللى
بسمعها وكل الناس عاوزة تفضفض مع حد زى بيسمع وميتكلمش بس الصفة دى
مفيهاش تناقض والله دايما ببقى زى مانا مبغيرش النظام ههههههههه
يلا اللى عندو سر يجى يقولوه




5-صاحبة صاحبتى : بصاحب بجد مدام الانسانة ال
لى قدامى دى قلت عليها صاحبتى خلاص
بقى تطلب عنيا وانا مش هتاخر ممكن اعمل اى حاجة عشان صحابى لانى بحبهم اوى ولو فى ايدى اى حاجة اقدر اقدمها مش بتاخر ولو حد طلب منى حاجة ومقدرتش اعملها
بتدايق جدا وازعل من نفسى وباجى على نفسى كتييير عشان صحابى
بس بدايق اوى لو لاقيت اللى قدامى مش بيتعامل معيا بنفس النظام او على الاقل مش بيقدر



6-مرحة و نكدية:كتير بحب الهزار والضحك او حتى لو مش هيبقى فيه هزار وتهييس
يعنى بحب الاقى الجو اللى حواليا مبهج ومليان فرحة واتصرف من غير ما افكر فى
الكلاكيع اللى جوايا وفى نفس الوقت انا اكتر حد ممكن يتقال عليه كئيب
بجد اتشهرت وسط الناس ان البنت دى كئيبة اوى بتحب النكد بس اللى يعرفنى اوى
بيقول انى مودية يعنى وقت النكد نكديه درجة اولى
و وقت ا
لهزار باش مهيسة كبيرة
والحالة دى بتنعكس على تصرفاتى فى الحياة
يعنى مثلا على سبيل المثال
لو انا فى حالة مرح وبشترى حاجة
يبقى مستحيل اشتريها غير لما افاصل فيها بافترى ولو مخدتهاش بالسعر اللى انا
عاوزاها ممكن نفسويتى تتحطم
ولو كنت منكدة وانا
بشترى حاجة
يبقى هيضحك عليا فيها جدا وهبقى عارفة كدة بس هشتريها من غير ما انطق






7-منغلقة:مش عارفة الكلمة صح ولا ايه بس اقولكو معناها وانتو تعرفو
قصدى لما بحس بحاجة بح
ب اكتمها جوايا اى حاجة
يعنى لو حد ضايقنى مقولش لحد ابدا ان فلان ضايقنى او اشكى ولو حصلى موقف محرج
او حاجة بسكت خالص ومقولش لحد
ولو حد كسفنى مثلا تلاقينى مردش واكتم جوايا
ومن دة كتييير



8-متسرعه: الدنيا عندى بتمشى بسرع
ه الصاروخ مفيش تفاهم
بزعل من نفسى كتير لما باخد قرارات بسرعه او احكم على اى حد من غير تانى
بتسرع فى حاجات كتير
ممكن فى كلمة اقولها وازعل حد منى
او تصرف اعمله من غير تروى وارجع اندم علي
نفسى ابقى عاقلة كدة وراسيه على راى اماما





9-مبعرفش اخد حقى:يعنى دة الطبيعى بتاعى لو ليا حق عند حد هو ممكن يدهولى او لاء
انا مبعرفش اخده فى كل الحالات يعنى لو فى اشياء مادية بتكسف اطلب حاجتى وممكن
تتنسى وانا منطقش
او لو فى موقف معين تلاقينى معرفش اوصل وجهة نظرى للقدامى او اخد حقى منه
يعنى اتلغبط فى الكلام ومعرفش اتكلم صح فحقى بيضيع برده






10-كتيييير اوى مبعرفش اوصل الافكاار اللى فى دماغى للقدامى
وتلاقينى وانا بتكلم فى موضوع واحد فتحت على عشر موا
ضيع والدنيا تتلغبط فى دماغى
اقوم اسكت خالص بقىواحاول اظبط الافكار وارتبها تانى فى دماغى




11-خجولة و جريئة:كتييييير اوى بلاقى نفسى بتكسف من حاجات عادي
ة بس بحبنى
وانا كدة اوى بفرح بيا لما الاقينى اتكسفت فى اى موقف كدة بحس انى عندى دم والحمد لله

ذلك رغم ان صحابى دايما كانو يقولو عليا جريئة جدا
ولما يبقو عاوزين يكلمو استاذ فى حاجة معينة او يشتكو
للمديرة من حاجة يقولولى يلا انتى جريئة روحى انتى
كلميها
(بيتهيئلى اكتسبت السمعه الجامدة دى بعد موقفى مع المديرة بتاعة المدرسة دة موقف كبير كبير يعنى هبقى احكيه بعدين )




12-صريحة:اللى حواليا بيقولولى انى صراحتى زادت عن حدها وقلبت غباء

لانى بقول راى بصراحة فاللى قدامى يعنى من غير قلة زوق وبردة من غير نفاق
بيقولولى ان كدة هخسر حاجات كتير ولازم اكون غير كدة لان اللى انا بعتبره صراحة
ممكن ناس تعتبره بجاحة او قلة زوق
بس بعيد عن صراحتى فى راى فى اللى قدامى
انا صريحة اكتر مع و عن نفسى
يعنى احب اقول انا دى
انا بفكر كدة
انا بتص
رف كدة
مش ابقى بميت قناع مع الناس
واسيبهم بقى مع الايام يكتشفو اسرار فيا وكانهم بيكتشفو بترول فى الصحرا الغربية




13-اجتماعيه وانطوائية:يعنى احيانا اول ما الاقى حد ممكن ميكونش فى بينا صلة جامدة
اعد اتكلم معاه واتعرف عليه ونحكى بقى ونرغى ولا فارقة معايا وممكن اصاحبه بسرعه
لسة حاصل موقف زى دة امبارح واحدة صاحبة اختى جت تزورها واختى مكانتش لسة
وصلت فاعدت معاها نص ساعه
مقولكوش
عرفت عنها تاريخ عليتها وحكيتلها عن امجادى كلها:)
واحيانا اخرى بلاقينى انطوائية
يعنى لو جيه عندنا ضيوف مخرجش اسلم حتى
ولو خرجت ما انطقش بكلمة او ممكن
اسيب البيت واخرج
او لو فى وسط ناس جديدة محبش اتعرف واخد جنب







14-طموحة: بجد بحس انى عندى طموح كتيرة اوى ونفسى اوصل لحاجات كتير بس
المصيبة انى ضعيفة الارادة
بس طموحى مش مجرد احلام انى نفسى ابقى كدة اوكذا او مجرد امانى
لا بفكر بجد وممكن اخطط كمان واظبط كل حاجة على التنفيذ بس مبخدش خطوة بجد





15
-عاقلة ومجنونة:دايما صحابى ياخدو راى فى مواضيع تخصهم وتلاقينى بنصحهم
بكل عقل وحكمة وهما بيشوفونى عاقلة وبيثقو فى اراى
لو انا بقى فى موضوع عاوزة افكر فيه او اخد فيه قرار
بحس عاقلى تاه وبعد افكر من غيره مبلاقيش اى معايير فى دماغى للتفكير واعد اطلب من اللى حواليا يساعدونىلانى بفكر لنفسى غلط


16-الصفة الستاشر انا ممكن اسيهالكو انتو لان كلكو عرفتوها من البوست دة _رغم انى اختصرت كتير والله
-
الا وهى انى رغاية لدرجة بشيييييييييييعه
والدليل على كدة فاتورة التليفون ساعتين تلاتة كل يوم مع صحابى لغاية ما امى قربت
تعمله استقبال
بس ياريت بيكفينى الموبايل ربنا يخليه هو واللى بيشحنهولى
بكمل رغى فيه لما ماما بتزعق على الارضى
ومن غير اى تليفونات انا من النوع اللى يتكلم ميت كلمة فى الثانية ومبهمدش
ربنا يهدينى



هيييييييييييييييييييييه
خلصت الستاشر صفة الحمد لله طلعو ساهلين خالص
ولو عاوزين كمان انا ممكن اكمل
مالكم اتخديتو كدة

هههههههه
خلاص مش هقول حاجة تانى عشان خاطركم




خامسا واخيراااااااا مرر هذا الواجب الى ستة مدونين!
بس كدة
من عونيا


كالعادة

ويسبر
بيرلا

وبعدين

مهيج الجماهير
كيكى
maryoom
seven



........................
.....
خش ع اللى بعده
تانى تاج من
maryoom
الحمد لله ردتلها الواجب اللى عندى ودبستها

يعنى توجتها انا كمان وبقينا خالصين




بدأت تدون من امتي ؟ و دخلت العالم ده ازاي ؟


بدات تدوين من شهر مايو
وازاى كنت بتابع مدونة كاتروز فكنت ببقى عاوزة اعلق على بوستاتها فعملتلى اكاونت ومدونة وسيبتها فاضية فترة وكنت بستخدم الاكاونت فى التعليق بس
لما جت الاجازة بقى حسيت انى فاضية فقلت اتكلم شوية
ومن ساعه مابدات مقولتش حااجة :)



ايه كان انطباعك في البداية ؟


كنت حاسة باحباط جامد اوى وكنت حاسة انى هبقى غريبة فى العالم دة
بس بجد كل المدونين اللى عرفتهم ناس كويسة جدا حسيت انى اتالفت معاهم بسرعه



مين اكتر واحد بتهتم بتعليقه علي بوستك الجديد ؟


كل اللى بيعلقو عندى طبعا بهتم بتعليقهم ومش بس تعليقهم انا بهتم انى ازور مدوناتهم واقرا فى البروفايل بتاعهم عشان اعرف انا بسمع مين


ايه أهم حاجة اتعلمتها من عالم التدوين ؟

مممممم
هو انا لسة جديدة
بس حاسة ان فيه افادة يعنى لما تقرا فى مدونات كتير بتعرف طريقة تفكير الناس اللى حواليك.. دماغك بتكبر شوية بتشوف الحاجات من منظور الاخرين فبيحصل نضج شوية فى التفكير وانا بعتبر ان عالم التدوين بيدى فرصة كبيرة للاطلاع يعنى بتطلع على اعمال ادبية كتبه المدونين او مشاعر هما عبرو عنها او افكار كتبوها او حياة عايشينها واديما الاطلاع شئ مفيد جدا بيخلى الواحد يعيش دنيته ودنية غيره كمان فببيقى عنده خبرة كويسة فى الحياة وبيقدر يفكر احسن فى المواقف المختلفة
ويوم ورا يوم بكتشف ان عالم التدوين بيفتحلى افق جديدة للمعرفة كل يوم
فى امثلة كتير فى دماغى بس اقربها
قريت فى مدونة قريب بوست عن رحيل شاعر اسمه درويش
من ثقافتى الجامدة جدا افتكرته سيد درويش وقلت فى نفسى ماهو مات من زمان ايه اللى فكرو بيه دلوقت وفى نفس اليوم قريت بوست تانى عن نفس الموضوع
فقلت لا باة انا لازم اسال وفعلاسالت صاحب مدونة ون مان شو وربنا يجازيه خير ادانى لينك عرفت من خلاله من هو محمو درويش وخلانى اطلع على ابداعاته واعرف اصلا ان فى شاعر فلسطينى اسمه كدة
وكمان استفادت اراء الاخرين
يعنى لما بكتب بوست والاقى ناس بتنصحنى او بتقولى رايها فدة اكيد اضافة كبيرة لشخصيتى وطريقة تفكيرى وحكمى على المواقف


ايه أكتر حاجة كرهتها ؟


الحمد لله لسة مشوفتش حاجة تتكره


حاسس ان التدوين له تأثير ؟


تاثير ازاى يعنى
مممممم
هو ممكن يكون زى اى حاجة على النت بتسرق الوقت اوى لانك بتابع مدونات كتير
بس بالنسبالى ممكن يكون ليه تاثير تانى
يعنى ممكن يكون بيريحنى شوية لانى بحس انى بتعامل بطريقتى الحقيقية
بتعامل بصراحة مع نفسى يعنى لو جوايا حاجة ممكن اقولها هنا واشوفها بوضوح اكتر من لو قلتها لحد قدامى
هيعد ينقد او يقول رايه علطول فهحس انى اتلغبطت
ممكن يكون دة التاثير اللى انا حاسة بيه






تهدى التاج لمين ؟


blue-wave
زى الهوا
فزلوكة
spower

nour shahen
emmy baby
بطوط حبوب
rara
بنت الاسلام
zizi
zozo
موناليزا
حسن حنفى
shasha

عايش ولكن

................................




التاج دة صغنون وكميل كدة وسهل خالص من عزيزتى جوجو



انا مشوفتش السؤال بس باين كدة من اجابات جوجو عليه انه كان
اذكر سته صفات من صفاتك؟
طبعا انا معنديش مانع انى اقلكو على ست صفات تانى
يلا عشان خاطركم

1-طيبة:يعنى الحمد لله بحس ان مفيش جواي لئم وخبث والكلام دة وبتعامل بطبيعتى وحقيقتى
ولما بتعامل مع حد بتعامل من قلبى يعنى من غير غباء ولا كدب

2-كريمة:اللى هى عكس البخل يعنى اللى هو اكتر حاجة بكره فى حياتى

3مش فضولية خاااالص :مبحبش اعرف حاجة متخصنيش

4-مش صبورة:يعنى بحس انى معنديش صبر فى مواقف كتير رغم انى عندى قوة احتمال للمواقف بس حاسة انى شخصية مش صبورة

5-خوافة:بس انا مش مقتنعة ان الصفة دى فيا بس ماما شايفة ومتاكدة من كدة
يلا اهى امى بردو ومن حقها تقول فيا مابدالها

6-حونينة:يعنى مبحبش القساوة فى التعامل واللى قدامى بيصعب عليا جدا وبسرعه اوى





تم بحمد الله

خلصت كل التاجااااااات

بقولكو ايه اللى عنده تاج يلمه


ويخليه فى سره
لحسن اللى هيجيبلى تاج تانى هـ

انا لسه هتعالج من التاجات دى الاول

وهحتاج فقرة نقاهة
























69 التعليقات دى بتاعة البوست اللى تحت دة

  1. perlina  

    ti scherzi .. vero !!!!

    لأ بقى ... انتى بتهرجى ... انا مش هاخد التاج ده ..حرااام عليكى يا شريره :D:D

    تانى بقى ... اااااااااه

  2. Mahmoud البطراوى  

    انا شايف خير اللهم اجعله خير اسمى؟؟

    اكيد دى اشاعه

    ال ده تفسير صفخ انك مرحه ونكديه
    :D
    مرحه فى اجاباتك ونكديه فى اختيار الضحايا

    ههههههههههههه

  3. مواطن مصرى نايم  

    هههههههههههههههههههههه
    لسه هو انتى شوفتى حاجة
    دى التاجات بتتباع بالكيلو
    ههههههههههههههههه
    ربنا معاكى
    و الحمد لله انى بعيد عن التدبيسه
    بجد ربنا رحمنى
    ههههههههههههههههههه
    اجاباتك جميلة
    و دمك خفيف

    تحياتى
    اسلام

  4. جوجو  

    السلام عليكم

    ميرسى اوى على التزامك وحلك للواجب

    اجابات جميلة وصفات اجمل

    دومتى بخير

    جهااااااااااااااد

  5. جوجو  

    السلام عليكم

    ميرسى اوى على التزامك وحلك للواجب

    اجابات جميلة وصفات اجمل

    دومتى بخير

    جهااااااااااااااد

  6. EMMY BABY  

    لا بجد دانتى فيكى كتير اوى منى بجد

    اول واحدة احس ان فيها صفات كتير منى للدرجة انك بتقولى كلام انا بردده كتير

    بجد انا سعيدة بتدبيسى ليكى لانه عرفنى عليكى اكتر


    بس لااااااااااااااااااااا لازم يعنى اللى يدبسك تدبيسه

    شوريرة انتى شوريرة نياهاااا

    بس احييكى على حلك للواجب

    ماشاء الله بتتكلمى باستفاضة

    وان شاء الله هبقى احل التدبيسة دى قريب

    تحياتى


    ايمى

  7. RASHA  

    صفاتك جميلة ورقيقة اوى زيك بالظبط وعلى فكرة انا لسه اصدقائى مدبسينى فى واجب كده وحليته والحمد الله تحياتى ودمتى بالف خير

  8. عايش... ولكن !!!!  

    ههههههههههههههه
    انا شكلى اتدبست يا رجاله
    طيب دنا مجاوبتش على اى تاج قبل كده
    يادى الليله اللى مش باينلها لون ههههههه
    طيب ماشى مقبول منك التاج
    بكره يكون محلول ع المدونه ان شاء الله

    ونردهالك فى اقرب فرصه ههههه

  9. حنين..  

    اجاباتك عسل يا عسل

    بس ينفع يعنى تجاوبى كل التاجات دى كلها مره واحده
    ها

    بتكركبى الواجبات, وبتؤجلى عمل اليوم الى الغد
    هههههههههههههههههه
    تحياتى ليكى ياقمر

  10. *الطالبة عفو الله *زوزو  

    ما شاء الله ما شاء الله جميييلة اوي اجابتك تدل على رقتك وصفاء روحك و الاجمل من دة كله على عفويتك و طلاقتك في الكلام ما شاء الله عليكي
    انا بجد عاوزة اشكر الي مررولك التاج عشان اتعرفنا عليك اكثر بس انا كنت عارفة انك انسانة جميلة فعلا
    بس يعني يعني كان لازم تدبسيني ايه اليوم دة دنا لسة جيلي تاج من شويا
    خير اللهم اجعلوا خير طيب يا جميل ححاول اجاوب قبل رمضان باذن الله
    دمتي في حفظ الله

  11. حسن حنفى  

    مممممممممممممم

    اجابات متميزة

    صفات جميلة

    ودبستيني في تااج

    ده تالت تاج في يومين

    :((

    بس مش تقلقي هيترد

    ان شاءالله قريب جدااااااا

    :d

    ان شاء الله هحله قريب

  12. فزلوكة  

    بجد الله يكون فى عونك
    16 صفة عن نفسك

    بس عارفة أحلى حاجة إيه؟
    إن إحنا عرفناكى أكتر
    واكتشفنا شخصية جميلة
    ودى مهمة التاجات أصلا

    وياستى شكرا جزيلا جدا على التاج
    ربنا يسهل وأجاوبه قريب
    عشان أنا أصلا عليا تاجات متأخرة كتييير
    دمتى بخير

  13. جمعاوى  

    ايووووووووو

    كل ده


    الأولى ع المدرسة


    لالا

    ده كده الواحد مش بيتكلم مع أى حد





    ربنا يستر


    حته على حنب
    ================

    منين كسلانه و منين الأولى ع المدرسة ؟

  14. oRiGiNaL HeArT  

    perlina
    اعيش وادبسك يا حبى :)
    جاوبى وبلاش دلع
    هاااااا
    .......................
    بطوط حبوب

    لا والله مش اشاعة دة خبر اكييييد
    يلا جاوب بقى وورينا المرح انت كمان
    :)

  15. oRiGiNaL HeArT  

    مواطن مصرى نايم

    مش مطمنالك على فكرة
    اوعى تكون محضرلى تاج فى سرك :((((
    اوعىىىى
    وبعدين انا عملت فيك جميلة اهو ومش دبستك
    عد الجمايل بقى :)

    ..................
    جوجو
    انا اقدر مجاوبش على تاجك يا قمر
    دانتى باعتالى احلى تاج على الاطلاق :)

  16. oRiGiNaL HeArT  

    emmy baby

    قصدك ايه بجاوبتى باستفاضة دى
    قصدك انى رغاية ؟؟؟
    ها
    ها
    انا رغاية
    ماااشى :)

    دة شرف ليا ان يكون فى بينا صفات مشتركة وبجد الف شكر على التدبيسة اللى زى السكر دى
    اللى ادتنى مساحة انى ارغى على كيفى
    ههههههه
    الناس بتشكرك فى التعليقات اهو بقيتى مشهورة
    يلا بقى ورينا شطارتك وحلى الواجب اللى عليكى :)

  17. oRiGiNaL HeArT  

    shasha
    ميرسى ليكى ولذوق
    ومدام حليتى التاج قبل كدة يبقى خلاص ولا يهمك
    مرة تانية ان شاء الله

  18. oRiGiNaL HeArT  

    عايش ولكن

    مش كان نفسك تدبس بردو
    هههههههه
    اهو تدبيسة على الماشى كدة
    مستنية اجابتك

  19. oRiGiNaL HeArT  

    حنين

    حساكى عاوزة تقولى حاجة
    ها
    عاوزة تقولى انى رغاية
    صح
    ها
    ماااااشى
    منورانى والله :)

  20. oRiGiNaL HeArT  

    zizi
    هههههههههه
    هو كل اللى دبستهم طلعو مدبسين ليه
    على العموم جاوبى على راحتك واحدة واحدة ومتكركبيش الدنيا زى :)
    ......
    بجد شكرا لكلامك اللى زى الثكر دة

  21. oRiGiNaL HeArT  

    حسن حنفى
    انا مش بنسى الجميل ابدااااا
    ههههههههههه
    انت مش دبستنى قبل كدة

  22. oRiGiNaL HeArT  

    فزلوكة

    اه شوفتى الظلم ستاااشر صفة
    بجد ميرسى ليكى
    ومستنين نعرفك احنا كمان :)

  23. oRiGiNaL HeArT  

    جمعاوى روش طحن

    ايووووووووو
    دى اسكندرانى
    صح ؟

    بالنسبة للكسل والنتيجة
    فهى دى الخدعه
    لما اقعد طول السنة مفتحش كتاب وانام طول النهار واروح الدروس من غير ما احل الواجب فطبيعى ان اهلى يبقو مستعوضين ربنا فيا وفى النتيجة
    والمدرسين يبقو باصينلى باستخفاف
    بس الكسل مكانش كسل ذهنى
    هو كان عضوى بس
    انما الحمد لله كان عندى القدرة انى الم المناهج فى اقصر فترة ممكنة وباتقان شديد
    والحمد لله عديت :)

  24. EMMY BABY  

    احم احم

    الواجب اللى دبستينى فيه

    ليه متشفر كدة

    للدرجة دى محتاج تشفير

    هههههههههههه

    لا بجد هى المشكلة دى مكنتش موجودة لما دخلت اول مرة

    طب انا هجرب بكرة تانى لو فضلت مشفرة مش هحل الواجب هه بقى

    اهى اهى اهى

    تحياتى

    ايمى

  25. Anonymous  

    والرابع اهه اتفضلى استلميه يا قمر ولا يهمك ...

  26. نونو  

    الله عليكى مدونة تحفة تستهلى مليون تااااااااج
    بس مرحة ونكدية
    الله علييكى ربنا معاكى
    بس بجد اللى بيبقى فية المتناقضات بيبقى طيب جداااااااا
    دى حاجة انا واثقى منها ان قلبك قلب خاسيية
    سلام واسفة جدا ع التاخييير

  27. oRiGiNaL HeArT  

    emmy baby

    هو اتشفر ليييييه
    ماليش دعوة لو فضل متشفر هكتبهولك على الورد وابعتهولك بردو :))))
    اشمعنا انا اللى اتدبس علطول :(((

  28. oRiGiNaL HeArT  

    عايزة اتطلق و

    هههههههههههه
    هههههههه
    هههه


    واااااااااااااااااااااااء
    حرااااااااااااااااااااااااااام
    ليه كدة بس
    انا عملتلكو ايه
    كل دة عشان فرحت باول تاج جانى
    الرحمة يا ناااااس

  29. oRiGiNaL HeArT  

    نونو
    نورتى المدونة
    كنتى فييين كل دة
    وبعدين هى المدونة الحلوة تستاهل مليون تااااج
    لو كدة يبقى قشطة
    من بكرة هتلاقو شكل تاااااانى للمدونة هقلبها كابة :)

  30. spower  

    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

    باقولك ايه ما تيجي نلم حكاية الناج دي
    اصل بصراحة ما باحبش اعمل واجبات منزلية
    وما تخافيش هادفعلك اللي تقوللي عليه
    ههههههههه

    علي العموم انا هاحاول اعمله
    انا جالي تاج قبل كده قعدت اعمل فيه اسبوعين
    يله بقي انت وحظك

  31. EMMY BABY  

    هههههههههههههههههههه هو فضل متشفر مش عارفة ليه والله

    بس انا خلاص لاقيت الحل هاخد الاسئلة من مدونة عايش ولكن

    شقت انا متسامحة ازاى هههههههههههههههه

    مهونتيش عليا تقعدى تكتبى كل ده ورود

    تحياتى

    ايمى

  32. immigrant  

    لأ حقيقي اتفرمتي يا عيني عليكي يا بنتي :D :D

    بس بجد إجاباتك جميلة وعسولة زيك :)

  33. Empress appy  

    يا عينى عليكى يا بنتى يالا علقه تفوت ولا حد يموت ههههههههههههه

  34. حسن حنفى  

    حضرتك ليكي تاج عندي

    ممكن تستلميه

    :d

    لسه التاني مش دلوقتي

  35. M.a.r.y.o.o.o.m  

    بتدبسيني يعني اكمنك عارفه ان الكمبيوتر بايظ
    وعند فيكي بقي انا قبلت التاج تاني حاجه سرقت منك البتاعة بتاعة يا ويلكم welcome
    وبالمرة قولي الجافا بتاعة الايموشن
    عشان نبقي خلصنا ههههههههههههههههههههههه
    تحياتي يا جميل

  36. oRiGiNaL HeArT  

    spower
    ياريت تتلم بجد
    انا هعيط
    انت زعلان عشان دبستك فى تاج واحد
    دة انا كل يوم بتدبس فى واحد شكل
    الناس مفيش فى قلوبها رحمة
    عشان كدة قررت ابقى شريرة وادبس الناس انا كمان
    هستنى الاجابات بتاعتك على التاج:)

  37. oRiGiNaL HeArT  

    emmy
    جدعة اتصرفتى
    اصل انا مش عارفة اعمل ايه ولا ايه
    كل شوية الاقى تاج فوق دماغى لغاية مصدعت
    يلا بقى جاوبى خلينى اغير جو
    ههههههه

  38. oRiGiNaL HeArT  

    immigrant
    اتفرمت بس
    دانا اتعملت عصير
    وبعدين حبة التاجات دول ولا حاجة بالنسبة للجاى
    نيهااااااا
    ان شاء الله المرة اللى جاية هدبسك فى تاجين تلاتة كدة

  39. oRiGiNaL HeArT  

    appy
    نورتى المدونة يا جميل
    وياريته علقة وتفوت ولا حد يموت
    المدونين ناوين يجيبو اجلى
    انا لغاية دلوقتى عندى اربع واجبات مؤجلة
    :(

    شرفتينى بزيارتك :)

  40. oRiGiNaL HeArT  

    حسن حنفى
    ههههههههههه
    هههه
    هه
    ه
    جرااااااااااااااااااااااااااااام

  41. oRiGiNaL HeArT  

    maryooom
    هو لسه الكمبيوتر بعافية ولا ايه
    ربنا يشفيهولك يارب
    وبعدين انتى تؤمرى
    واى حاجة فى المدونة عاجباكى اتفضليها

  42. Princesa ... WHiSPeR  

    حد يجي يوقع سريفر المدونه دي


    ارحميييييييييييييييني

    مش هوديكي فى حته
    انا رايحه الساقيه يوم السبت ومش هاخدك معايا

    كوبه عليكي

  43. Mero..  

    اجاباتك جميلة اوي
    والبلوج دمه خفيف..
    لا بجد الاجابات ظريفة
    دمتي بخير

  44. Cold air  

    السلامو عليكم

    ازيك أوريجينال
    أولا مرسي يا جميل علي تشريفك ليا بعيد ميلادي و يا رب عقبال مأحضر يوم ميلادك و أنت بكل خير و صحة و فرحة

    و بعدين هو أنا كل ما أدخل عندك ألاقي تاج دأنت كده مخلتيش تيجان للملوك التانيين

    ^_^

    ربنا يخليكي لينا و تحلي لنا كل الواجبات و التيجان
    هههههههههههههه
    معلش هما المحبوبين و المشاهير كده إستحملي

    وشكرا مرة تانية

  45. Zanooba (Zeinab sab9n)  

    ههههه معرفش ليه أنا أول ما بشوف كلمة واجبات دي بحس أنها سيم للمخدرات :) هههه معرفش بينلي متأثرة أوي بالتلفزيون ...ما علينا إجاباتك جميلة أوي أوي و ربنا يحققلك كل أحلامك و ما تقلقيش حسيبلك فترة نقاهة و بعديها إنشاء الله خديكي تاج :)
    السلام عليكي

  46. dina  

    بتبسط اوى لما بقرا تاج عن حد..بحس انى كدا ممكن اعرفه من كلامه هو عن نفسه انتى بجد شخصية زى العسل
    ربنا يوفقك يا رب
    تحياتى

  47. spower  

    ماشي يا شريرة هانم
    الايام بيننا
    اما نشوف الشر ده هينفعك بايه
    بس انا هاطلع جدع وهاعمل التاج

  48. في حب مصر  

    اجاباتك على التاج الاول كلها بتكشف حاجة واحدة بس.. ان ملامحك وشكلك مش بتعكس حقيقتك... يعني شاطرة والناس فاكرة انك بليدة.. حزينة والناس فاكرة انك مرحة..
    على فكرة الحزن بقى صفة اصيلة في معظم المصريين والبركة في اللي كان السبب

    تقبلي تحياتي

  49. oRiGiNaL HeArT  

    whisper
    ياريت بجد
    حد يجى يفدرها
    انا تدبسينى يا بنت انتى
    حسبى الله ونعم الوكييييييييييييل
    ومش عاوزة اروح معاكى الساقية :(

  50. oRiGiNaL HeArT  

    mero
    نورتى البلوج
    والحمد لله انه عجبك
    وياريت تنورينى دايما :)

  51. oRiGiNaL HeArT  

    cold aire

    الله يسلمك
    نورت البلوج
    وكل سنة وانت طيب مرة تانية
    وبعدين بقى انا مش عاوزة تيجااااان خالص
    اتفضلوهم كلهم وارحمونى :(

  52. oRiGiNaL HeArT  

    Zanooba (Zeinab sab9n)

    مخدرات :o
    طب وطى صوتك
    ههههههههههههههه
    شكرا لكلامك الثكر دة
    ومن غير ما تبعتيلى تيجان ربنا يخليكى
    وخلينا حبايب
    عشان هتدبسينى انا عندى وجبات بالكوم وممكن ادبسك انا كمان
    هههههههه
    منورة :)

  53. oRiGiNaL HeArT  

    dina

    انا اتبسطت اكتر بتشريفك لمدونتى
    والحمد لله ان اجاباتى عجبتك
    ويارب تنورينى دايما :)

  54. oRiGiNaL HeArT  

    spower

    انا عارفة ان الشر نهايته شر
    وكل ما هدبس حد هيدبسنى
    بس خليك انت طيب
    الشر مش هينفعك
    وبلاش تدبسنى ان شالله يخليك :(

  55. oRiGiNaL HeArT  

    فى حب مصر

    طيب دى ظاهرة صحية يعنى ولا لازم اغيرها ؟؟

    وربنا يبعد عننا الحزن يارب

  56. كـــيــــــــارا  

    يالهوي





    وكمان يالهوي







    طب



    يالهوي


    ايه ده انتي عايشه




    لالالا اكيد موش عايشه



    ايه كل التيجان دي

    الحمد لله انك في نفس

    بس سيبك انتي

    اجابااااااااااااااااااااات عسسسسسسسل



    تحياتي
    كيارا

  57. كيكى عوووووو  

    عووووووووووووووووووووووو انا جيت اتخدتى
    ..........................
    واحشنى موووووووووووووووووووت
    بجد
    بجد
    بجد كل سنة وانتى طيبة يا قمراتى انتى
    وعلى فكرة معظم اجابتك تشبهنى كتيررررررررررر
    اوووووووووووووووووووووووووى
    امواااااااااااااااااااااة
    بجد واحشنةى مووووووووووووووت
    امواااااااااااااااااااةة كبيرة اووووووى
    عووووووووووووووووو

  58. spower  

    أنا أنا عصفور
    وموطني رمضان
    مع الأذكار أطير
    وأحمل الأطياب

    رمضان كريم

  59. tote  

    السلام عليكم
    فعلا زى ماقولتى صفاتك فيها تناقض بعض
    الشئ بس اغلبها جميل
    وربنا يوفقك 3 تيجان مرة واحدة
    ههههههههه
    تحياتى

  60. blue-wave  

    ايه يا بنتى الجمال دا؟
    اجابات تحفه والله
    وميرسى على تمرير التاج بس الحمد لله انى جاوبته قبل كدا
    تقبلى خالص تحياتى

  61. Anonymous  

    كل رمضان وانتى طيبه يا جميله يا حبوبه وربنا يتقبل مننا جميعا الصيام والقيام انا حبيت اهنيكى بالشهر الكريم ربنا يعوده علينا بالخير...فى رعاية الله وامنه.

  62. Mero..  

    N.B : أنا ولد
    :(

  63. oRiGiNaL HeArT  

    كيارا

    هههههههه
    اومال لو عرفتى انى عندى واجبات متاخرة اد دول مرتين
    هتقولى ايه

    نورتى المدونة :)

  64. oRiGiNaL HeArT  

    كيكى

    وحشااااااااااانى
    التعليقات مكانش ليها حس من غيرك يا بنتى :)
    نورتى المدونة ويارب
    الظروف تكون اتحسنت وكله بقى تمام
    اموااااااااااة
    :)

  65. oRiGiNaL HeArT  

    spwer
    كل سنة وانت طيب وربنا يعود علينا الايام بخير :)

  66. oRiGiNaL HeArT  

    tote
    شوفتى العذاب اللى بتعذبه على بلوجر
    تلت تيجان ولسة نازلين فيا تدبيسات:)
    كل سنة وانتى طيبة

  67. oRiGiNaL HeArT  

    blue-wave

    شالله يخليييك
    اجابات تحفة اييه بس دة من ذوقك
    والحمد لله ربنا رحمك من التاج
    بس متقلقش ان شاء الله ليك عنجدى تدبيسة قريب :)
    كل سنة وحضرتك طيب

  68. oRiGiNaL HeArT  

    عايزة اتطلق و

    كل سنة وانتى طيبة وعبد الرحمن كمان طيب
    وربنا يتقبل منا صالح الاعمال
    وربنا يصلح حالك يارب وينصرك
    وكل سنة وانتى بالف صحة وسلامة :)

  69. oRiGiNaL HeArT  

    ميرو

    انا اسفة :shy
    حصل لبس على تشابه اسمااااء
    معلش سماح المرادى :)
    المسامح كريم
    ورمضان كريم:)

Post a Comment

Subscribe to: Post Comments (Atom)